Elke werkgever is verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van een personeelsdossier. De wijze waarop je deze administratie inricht is per werkgever verschillend. Loket.nl biedt de mogelijkheid om het overzicht te bewaren door gebruik te maken van digitale dossiers.
Om ervoor te zorgen dat personeelsdossiers voldoen aan de laatste wet- en regelgeving, kan je gebruik maken van digitale dossiervorming in Loket.nl. Hierbij zit er een automatische bewaar- en vernietigingstermijn zodat je altijd voldoet aan de laatste wet- en regelgeving. Per categorie waar je een document in het dossier opslaat zal het document automatisch een datum meekrijgen waarop het dient te worden verwijderd en vernietigd.
Documenten genereren
Vind je het lastig om een goede arbeidsovereenkomst op te stellen of ben je hier veel tijd mee kwijt? Vanuit Loket.nl kan je automatisch documenten genereren met behulp van templates. Hiermee kan je veel tijd besparen wanneer je vaak personeel aanneemt en telkens opnieuw een arbeidsovereenkomst opstelt. Met behulp van de voor gedefinieerde templates heb je een basis van de arbeidsovereenkomst. De placeholders in het document halen automatisch de informatie van de betreffende medewerker op uit Loket en zo kan je met één druk op de knop een arbeidsovereenkomst genereren. Uiteraard kan je deze vervolgens ook nog wijzigen omdat niet alle overeenkomsten hetzelfde zijn.
Digitaal ondertekenen
Nadat je de overeenkomst hebt gegenereerd komt deze automatisch in het digitale dossier van de medewerker terecht. Op dat moment kan je de overeenkomst door je medewerker digitaal laten ondertekenen.
Kortom, een papieren dossier in de kast is niet meer nodig. Alle documenten zijn digitaal beschikbaar voor zowel werkgever als werknemer.
Meer weten over dossiervorming? Laat het ons weten!
