In de nieuwe versie van Loket.nl is het sinds kort mogelijk de loonaangifte te betalen middels iDEAL. Deze nieuwe functionaliteit maakt het betalen van de loonaangifte een stuk eenvoudiger.
Zo werkt het
Het betalen van de loonaangifte middels iDEAL kan op 2 plaatsen:
- via de pagina Overzicht op werkgeverniveau
- via Salarisverwerking – Loonaangifte.
Zodra de werkgever op de betaalbutton klikt, wordt er een beveiligde verbinding met de Belastingdienst gemaakt. Na het selecteren van de bank en het verifiëren van de betaling, kan deze direct voldaan worden. De betaalstatus, ofwel de bevestiging van de betaling, komt hierbij ook meteen beschikbaar. Probeer het en ontdek het gemak.
Checklistje als het niet lukt
Hoewel deze nieuwe functionaliteit prima werkt, is het handig om op de onderstaande dingen te letten. Mocht je problemen ondervinden, dan kan het volgende aan de hand zijn:
- De pop-upblokkeringen mogen niet aan staan. Anders opent het betaalscherm van iDEAL namelijk niet. De betaling wordt dan uiteindelijk afgebroken en blijft staan op de status ‘in behandeling’.
- Het kan voorkomen dat de knop ‘Betalen met iDeal’ niet aangeklikt kan worden. Dit kan dan te maken hebben met één (of meerdere) van de volgende zaken:
- Met iDEAL kun je bedragen tot €50.000 voldoen. Mocht het te betalen bedrag hoger zijn dan dit bedrag, dan is het niet mogelijk om deze middels iDeal te voldoen. Maak in dat geval gebruik van het SEPA betaalbestand.
- De loonaangifte is reeds middels iDeal voldaan.
- Het betalen van de loonaangifte middels iDeal is geannuleerd. De button is dan tijdelijk 20 minuten niet beschikbaar.
Meer weten?
Wil je meer uitleg over de iDeal-koppeling in Loket.nl? Kijk dan eens op de website van Loket.nl. Daar lees je meer bijzonderheden. Heb je daarna nog vragen? Neem dan gerust even contact op met Saldad.
